nl:nieuwsitems:20200213_ziekenhuisbedden_voor_huize_albertine

13.02.2020 Ziekenhuisbedden voor Huize Albertine

Enige tijd geleden benaderde de directeur van Huize Albertine ons met het verzoek te helpen. Er waren dringend ziekenhuisbedden nodig voor de bewoners. Het BovenIJ Ziekenhuis in Amsterdam had hem tien bedden aangeboden. Hier was hij uiteraard heel erg blij mee, maar wist niet hoe nu verder.

Stichting Corantijn heeft aangegeven dat onze opslag te klein is om deze niet-inklapbare bedden allemaal op te slaan. Er is toen afgesproken dat de tien bedden in drie delen vervoerd gaan worden in onze containers in 2020.
Voor de bedden is opslag gevonden in Heerenveen.

Afgelopen dinsdag, 11 februari jl., was het zover. De eerste vier ziekenhuisbedden waren welkom om in onze eerste lege container van 2020 te kunnen worden geladen. De dominee van de EBG Amsterdam-Stad en Flevoland en zes vrijwilligers hebben de bedden in Heerenveen opgehaald en naar ons depot in Lelystad gebracht. De andere bedden blijven daar voorlopig in de opslag.

Gezamenlijk zijn de bedden in de container geladen.
De vreugde was groot, zowel hier in Nederland alsook bij de directeur en zijn medewerk(st)ers in Suriname.

Nu is het wachten tot de container helemaal gevuld is en op transport kan naar de haven.