nl:nieuwsitems:20200730_hulpmiddelen_maken_mensen_blij

30.07.2020 Hulpmiddelen maken mensen blij

In de afgelopen maand hebben meerdere mensen een medisch hulpmiddel ontvangen.

Via tranfermedewerker mw. Jetty Melcherts van het St. Vincentius Ziekenhuis kwam een hulpvraag voor een drietal cliƫnten.

Mw. Irma heeft al vanaf haar geboorte klompvoeten en heeft hierdoor nooit kunnen lopen. Haar voeten zijn helemaal vereelt. Het verzoek kwam voor een rolstoel zodat ze zelfstandiger kan zijn en zacht schoeisel. Inmiddels is de rolstoel bij haar gebracht, waar ze heel erg blij mee is. Binnenkort ontvangt zij ook verbandschoenen die makkelijk om haar voeten passen.

Mw. Sonnia is diabetespatiƫnt en is slecht ter been. Ze is afhankelijk van hulp. Ook voor haar werd om een rolstoel gevraagd. Afgelopen maand is deze gebracht. Ze is er blij mee en de familie kan nu makkelijker met haar naar buiten.

Voor Ziaad was het noodzaak dat hij een nieuwe rolstoel kreeg, de oude geleende rolstoel is helemaal op.
Door een aangeboren lichamelijke beperking kan Ziaad zijn romp niet bewegen. Gelukkig wel zijn armen. Hij is 24 jaar en wil graag werken, maar zonder een eigen hulpmiddel lukt dit niet. Mw. Jetty gaat hem helpen om aan de slag te komen als navigatiewijzer voor de rolstoelbuschauffeurs bij Stichting Wang Okasi.

Verder is aan een aantal ouderen in de omgeving van Paramaribo een rollator geschonken.