nl:nieuwsitems:20211025_licenties_roemerschool

25.10.2021 Licenties voor M.M. Römerschool

2021_maand_9_bedankkaart_m.m._roemerschool_curacao.jpg

De M.M. Römerschool moest voor al hun 16 leerkrachten een licentie van het software pakket Basicly aanschaffen. Men was hiervoor al een aantal maanden sponsoren aan het werven. Helaas lukte het niet om de benodigde financiën bij elkaar te sprokkelen.

Basicly is een online leeromgeving waar kinderen kritisch leren kijken naar de digitale wereld om hen heen en kunnen ervaren wat technologie en media voor hen kan betekenen. Hierin werken ze gezamenlijk aan opdrachten. Daarnaast leren ze ook welke gevaren hieraan verbonden zijn. En dit allemaal aangesloten op hun eigen belevingswereld.

Zo ontwikkelen ze hun digitale geletterdheid: ICT-basisvaardigheden, informatievaardigheden, mediawijsheid en computational thinking (vraagstukken ontleden, de informatie in logische stukjes verdelen en een algemene oplossing vinden).

De school kwam 10 licenties tekort.
Deze heeft Stichting Corantijn vanuit het onderwijsproject voor haar rekening genomen.

Het onderwijsteam van de M.M. Römerschool is enthousiast aan de slag gegaan en is heel dankbaar met onze hulp.